Srovnání úrovně záruk a SLA u HPE, DELL a LENOVO

Infrastruktura HPE, DELL a LENOVO - úvod

Infrastruktura jejíž součástí jsou servery, storage a síťové prvky je pro pro fungování většiny firem klíčová. Servery, storage a síťové prvky musí dodávat požadovaný výkon za optimálních cenových podmínek, a také by v případě výpadku měla být IT infrastruktura ve správném čase opravená a mohla tak znovu poskytovat své služby.

 

Z pohledu serveru a storage jsou v naší České republice hlavní hráči společnost HPE, DELL a LENOVO, které následují OME výrobci, kteří stavějí servery na barbone ASUS a Supermicro. Tzv. A Brand výrobci nabízejí širokou paletu záruk a služeb k dodaným serverům a storage. Často se setkáváme se situacemi, že zákazníci neví přesně, jaký typ záruky si mají k danému serveru nebo storage vybrat. Velmi pak záleží na jejich partnerovi, který by zákazníkovi měl nabídnout záruku, jež bude vyhovovat jeho potřebám a také vysvětlí výhody těchto záruk.

Pro jednoduchou základní orientaci jsme připravili krátké a jednoduché srovnání úrovně záruk a SLA.

Srovnání úrovně záruk a SLA u HPE, DELL a LENOVO
Srovnání úrovně záruk a SLA u HPE, DELL a LENOVO
Srovnání úrovně záruk a SLA u HPE, DELL a LENOVO

Definice pojmů

NBD (next business day) – druhý pracovní den

SLA (service level agreement) – úroveň rychlosti poskytnutí záruky

On-Site – na místě instalace

 

Obvykle jsou tři úrovně záruky, které HPE, DELL a LENOVO nabízejí. Liší se dle úrovně SLA. Přímé srovnání záruk není možné, a proto níže uvádíme plné podmínky.

DELL nabízí Basic, ProSupport a ProSupport Plus

Tabulka záruk od DELLu

Srovnání úrovně záruk a SLA u HPE, DELL a LENOVO

HPE nabízí záruky s úrovněmi Basic, Essential a Critical.

Tabulka záruk od HPE

Srovnání úrovně záruk a SLA u HPE, DELL a LENOVO

LENOVO nabízí záruky s úrovněmi Foundation, Essential a Advanced

Tabulka záruky LENOVO

Srovnání úrovně záruk a SLA u HPE, DELL a LENOVO

Pro správnou volbu záruky serveru z pohledu SLA je nejdůležitější vybírat z kritérií:

  • časového rozlišení dostupnosti online technického supportu, a to obecně jen v pracovní dny 8×5 nebo i 24×7 zahrnující svátky a volno.
  • z pohledu případné rychlosti dodání náhradních dílů a realizace výměny na místě

Pokud vám stačí technický support jen v pracovních dnech a response až druhý pracovní den, tak můžete využít záruku DELL Basic, HPE Basic a LENOVO Foundation. Typicky se tyto záruky dodávají k nekritickým zařízením a nejčastěji pro PC, notebooky a podobně. U storage a serverů je můžeme doporučit pouze v případě, že výpadek v řádu dnů není kritický pro danou aplikaci.

Srovnání úrovně záruk a SLA u HPE, DELL a LENOVO
Srovnání úrovně záruk a SLA u HPE, DELL a LENOVO

Častější jsou záruky, kdy je potřeba si vyžádat technický support během víkendu, kdy se provádějí nějaké případné update firmware, biosu nebo se instalují nějaké patche, updaty či nové aplikace. Poslední dobou se spíše řeší různé nekompatibility, než fyzické problémy se zařízením. Obvykle se tyto updaty dělají o víkendech nebo o svátcích, aby se neomezoval provoz firmy nebo instituce, a proto je důležité mít dostupnost supportu tak, abyste nemuseli čekat až na pondělí, kdy někdo na supportu začne řešit váš ticket.

Vybírejte DELL ProSupport, HPE Essential a LENOVO Essential.

Samozřejmě pokud se jedná o klíčový prvek infrastruktury a potřebujete mít zajištěnou rychlou opravu, tak si vybírejte mezi zárukami DELL ProSupport Plus s 4 hodinovým Mission Critical, HPE Critical nebo LENOVO Advanced. Tyto záruky mají velmi podobné parametry s ohledem na výslednou činnost tj. vyřešení problému. Vždy jsou nasazeny ty nejlepší zdroje a lidé a postupují co nejrychleji. V praxi se významně úroveň služby neliší. Hodně vždy závisí na specifičnosti problému, který se řeší (například softwarové problémy a nekompatibility) a dostupnosti náhradních dílů. Samozřejmě, že čím unikátnější server nebo storage či komponentu máte, tím více roste riziko, že zrovna v danou chvíli nemusí být na skladě. I tak si většinou servis poradí na jedničku s hvězdičkou.

Srovnání úrovně záruk a SLA u HPE, DELL a LENOVO

Délka záruky - nejsem tak bohatý, abych si kupoval levné věci

Srovnání úrovně záruk a SLA u HPE, DELL a LENOVO

V případě nákupu nového hardware výrobci poskytují na své záruční služby velmi významné slevy. Je mnohem výhodnější si najednou pořídit například až 7-mi letou záruku například úrovně DELL ProSupport Plus nebo HPE Essential ihned při koupi. Tento příplatek za prodloužení záruky například ze 3 na 7 let bude činit řádově jednotky procent za rok prodloužení. V porovnání s následným prodlužováním záruk, které činí obvykle desítky procent z hodnoty zařízení za rok, je rozdíl extrémní. Navíc s rostoucí inflací proroste i cena práce i servisu. Proto si ceny záruky zafixujte hned při koupi, nebo při nejbližším prodloužení záruky, ať si co nejlépe ochráníte investici.

 

Záruky nad rámec standardních záručních podmínek výrobců lze prodloužit servisní smlouvou. Tyto servisní smlouvy se využívají v případech, že nejde záruka standardně prodloužit (obvykle po 7-mi letech od prodeje) nebo také z důvodů nadstandardní úrovně SLA, které požadují zákazníci. Tyto příplatkové služby se pohybují obvykle v desítkách procent z hodnoty zařízení za rok.

Rádi vám vybereme tu nejvhodnější záruku pro vaše prostředí, tak ať jste maximálně spokojeni a vaše servery a storage vám slouží co nejlépe a nejdéle.

Srovnání úrovně záruk a SLA u HPE, DELL a LENOVO
Srovnání úrovně záruk a SLA u HPE, DELL a LENOVO
Srovnání úrovně záruk a SLA u HPE, DELL a LENOVO
Scenario s.r.o.